divendres, 16 de gener del 2009

Diversitats


Aquest matí a l'hora d'esmorzar, com sempre, he fullejat el diari. De passada he vist un anunci d'aquests oficials (abans era Som molts milions i ara és som-nhi)



D'entrada, sense llegir-lo -pueril de mi- m'ha agradat.  En la primera impressió m'ha semblat que exposava, d'una forma senzilla, la diversitat des de la seva multiplicitat (diferents orígens, diferents colors, diferents alçades i gruixos, diferents discapacitats, diferents idees, religions...) com a signe de normalitat, i no -com sempre- la diversitat única  que només serveix per marcar la diferència d'una part del tot.

No sé si m'explico. 

Content he ensenyat la meva descoberta al Quim, que sense quasi ni mirar-s'ho -gat vell- m'ha fet veure que potser hi havia alguna cosa darrera la lletra petita: una persona que ve d'un lloc diferent a cuidar els nostres diferents perquè els iguals puguin continuar essent més iguals. Podria ser una lectura.

Bé, segurament l'anunci pot tenir moltes interpretacions, els publicistes s'hi deuen haver trencat prou les banyes per reflectir el que els polítics els hi han manat. 

En tot cas, la imatge pot transmetre una idea positiva, si darrera hi ha o no voluntat ideològica, si mitjançant la publicitat estan marcant unes pautes, si és necessari fer publicitats per ser un país amb bona convivència, etc.  millor no pensar-hi. 

No ens hi capfiquem, fem la nostra vida amb naturalitat, sense prejudicis, sense anuncis, al marge de la política i tot anirà bé.