dimarts, 9 de desembre del 2008

Límits i fronteres





Aquest vespre un amic, en Saïd El Kadaoui, ha presentat la seva primera novel·la, "Limites y fronteras" publicat a l'Editorial Milenio a la Llibreria 22 de Girona.

El professor -com en Saïd l'anomena- Josep Maria Terricabras n'ha fet la introducció.

L'acte ha començat puntualíssim i la llibreria estava plena.

S'han dit coses molt interessants, reflexions obertes al voltant del sentir-se estranger dins d'un mateix, de la identitat, de la complexitat de la condició humana. etc. Llàstima que no portés res per anotar les nombroses referències i idees que s'hi han exposat.

De memòria recordo:

El llibre ens demostra que no hi ha límits que no es puguin aconseguir ni fronteres que no es puguin traspassar.
El límit entre estimar algú i odiar-lo de vegades no està massa clar.

Els llibres s'han esgotat, al gener hi haurà una segona edició. En Guillem Terribas ha explicat que en van demanar una seixantena però només n'han rebut 17 que s'han venut de seguida.

Jo, fa dies que el vaig comprar, estic a punt d'acabar-lo i m'està agradant molt. És un llibre que fa pensar, tinc força anotacions i passatges subratllats.